• جدید
5 عدد تمبر یکصدمین سال تمبر - سان مارینو 1977
search
  • 5 عدد تمبر یکصدمین سال تمبر - سان مارینو 1977

5 عدد تمبر یکصدمین سال تمبر - سان مارینو 1977

‎ریال1,012,500
بدون مالیات

San Marino 1977 - Stamp centenary 5v

تعداد
آخرین موجودی

توجه : درج کد پستی و شماره تلفن همراه و ثابت جهت ارسال مرسوله الزامیست .


جمهوری سن مارینو (به انگلیسی: Republic of San Marino) کشوری است در جنوب اروپا که در شبه‌جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه‌های اپناین واقع شده است. پایتخت آن شهر سن مارینو است.

شهرت سن مارینو به قانون اساسی این کشور است . قانون اساسی سن مارینو که در سال ۱۶۰۰ میلادی تدوین شده، قدیمی‌ترین قانون اساسی ملی در جهان است و هنوز اجرا می‌شود.

سیاست

پارلمان سن مارینو (که شورای بزرگ و عمومی Consiglio Grande e Generale نامیده می‌شود)، با رأی مستقیم مردم و برای یک دوره پنج‌ساله تشکیل می‌گردد.

دو نفر از اعضای پارلمان، برای یک دوره شش ماهه به ریاست حکومت برگزیده می‌شوند . این دو نفر (که در سن مارینو Capitani Reggenti نامیده می‌شوند) به همراه اعضای کابینه، قوای اجرایی کشور را در دست می‌گیرند.

پارلمان در هر پنج سال فعالیت خود، اعضای هیئت قوه قضائیه به نام شورای دوازده نفره (Consiglio dei XII) را انتخاب می‌کند، که دوره فعالیت پنج‌ساله این هیئت با دوره فعالیت پارلمان هم‌زمان است.

قانون اساسی سن مارینو

قدیمی‌ترین قانون اساسی ملی که هنوز اجرا می‌شود در سال ۱۶۰۰ میلادی نوشته شده و متعلق به جمهوری سن مارینو است .[۱] قانون اساسی سن مارینو (Leges Statutae Republicae Sancti Marini) با زبان لاتین نوشته شده و شامل ۶ دفتر است. نخستین دفتر آن شامل ۶۲ بخش است که شوراها، دادگاه‌ها و ادارات اجرایی دولت و شرح کار آنها را تعریف می‌کند . سایر دفترها قوانین مدنی، جنایی و دادگستری و سلسله مراتب اداری را شرح می‌دهند.

تقسیمات کشوری

کشور سن مارینو به نه استان (که در سن مارینو Castello نامیده می‌شوند) بخش می‌شود

که بزرگ‌ترین شهر سن مارینو به نام دوگانا در استان سراواله قرار دارد.

استان‌های کشور سن مارینو عبارت‌اند از:

تقسیمات کشوری سن مارینو.

جغرافیا

نمایی از سن مارینو بر فراز کوه تیتانو.

سن مارینو سومین کشور کوچک اروپاست. (پس از واتیکان و موناکو.) این کشور کاملاً در درون ایتالیا قرار گرفته، و در میان دو استان امیلیا رومانیا و مارکه محصور شده است . کوه تیتانو با بلندای ۷۴۹ متر، بلندترین مکان این کشور است . سن مارینو آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارد.

مردم

مردم سن مارینو از نژاد ایتالیایی هستند. کشور سن مارینو 30500 نفر جمعیت دارد که در حدود هزار نفر از آنان خارجی و بیشتر شهروند کشور ایتالیا هستند.

زبان

زبان ایتالیایی زبان رسمی سن مارینو است.

دین

بیشتر مردم سن مارینو پیرو آیین کاتولیک رم هستند.

161388
جدید
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.