• جدید
  • ناموجود
1 عدد تمبر آنتون بروکنر - آهنگساز - جمهوری فدرال آلمان 1996
search
  • 1 عدد تمبر آنتون بروکنر - آهنگساز - جمهوری فدرال آلمان 1996

1 عدد تمبر آنتون بروکنر - آهنگساز - جمهوری فدرال آلمان 1996

‎ریال67,500
بدون مالیات

Germany, Federal Republic 1996  - Anton Bruckner 1v

تعداد
ناموجود

توجه : درج کد پستی و شماره تلفن همراه و ثابت جهت ارسال مرسوله الزامیست .

توجه:حداقل ارزش بسته سفارش شده بدون هزینه پستی می بایست 100000 ریال باشد .

آنتون بروکنر ( به آلمانی : Anton Bruckner ) آهنگساز و نوازنده ارگ اتریشی در ۴ سپتامبر ۱۸۲۴ در آنسفلدن بدنیا آمد و در ۱۱ اکتبر ۱۸۹۶ در وین درگذشت. او آهنگساز دوره پسارمانتیک است.

پدر و پدربزرگش در آنسفلد معلم بودند. او از کودکی هم با موسیقی جدی کلیسایی و هم با شکل تفریحی موسیقی آشنایی یافت. آنتون اولین تعلیمات موسیقی را از پدرش گرفت ولی پس از چندی در ۱۱ سالگی برای تعلیمات بیشتر نزد یوهان بابتیست وایس، ارگنواز پر آوازه، در شهر هورشینگ در تئوری و آهنگسازی در سطحی بالا شاگردی کرد. از این دوران تعدادی آثار از او باقی‌مانده (WAB ۳۱،۱۳ و احتمالاً ۱۲۷ و ۱۲۸). بعد از مرگ پدرش در ۱۸۳۷ آنتون به آنسفلد بازمیگردد و در کلیسای سن فلوریان در گروه کر پسران نابالغ زیر نظر آنتون کاتینگر تا سه سال به موسیقی عملی میپردازد. کاتینگر که آنتون دستیاری اش را نیز میکرده، در شکل گیری سبک آهنگسازیهای وی اثری قابل توجه داشته است در حالی که نام او در این سالها به عنوان نوازنده ویلن هم برده شده.

آنتون در جوانی نخست سعی داشت که همچون پدر و پدربزرگش در مدرسه به معلمی بپردازد. در ۱۶ سالگی به لینتز میرود تا در دوره‌های آموزشی این رشته شرکت کند. در این کلاسها علاوه بر دروسی چون زبان، انشا، حساب و جغرافی از یوهان اوت دورنبرگر درس موسیقی میگرد، کسی که بعد از کاتینگر و معلم ویلنش، مارکس گروبر، او را با مکتب وین آشنا می‌کند و این بار با کتابی که آن را بعدها در کنسواتوآر وین تدریس میکرد. در این سالها او خود به آموختن کنترپوآن بر اساس »هنر فوگ« اثر یوهان سباستیان باخ و چند فوگی دیگر اثر یوهان گئورگ آلبرشتسبرگر میپردازد و با سمفونی ۴ اثر لودویگ فن بتهوون نیز آشنا میشود. تحصیلات برای معلمی در سال ۱۸۴۱ با کارنامه ای که به تاریخ ۱۶ اوت صادر شده، به پایان میرسد. نمرات او خوب یا خیلی خوب هستند هرچند که نمراتش در موسیقی عملی پایینتر از تئوری اند. آنتون باید اکنون برای به دست آوردن موقعیتی خوب در یک مدرسه از روستاهای کوچک شروع کند. اولین ایستگاه او در این مسیر مدرسه ای کوچک در روستای ویندهاگ در بومن است. وی در آنجا در کنار معلمی آهنگسازی هم می‌کند و ارگ کلاویکورد و ویلن مینوارد و اولین رابطه عاطفی را در این سالها با خواهر یکی از هنرجویان ویلنش، ماریا یوبست، که خواننده کر نیز بوده تجربه میکند. بروکنر مس ویندهاگ را به در ۱۸۴۲ به او تقدیم میکند. او از سال ۱۸۴۵ تا ۱۸۵۵ در آزمونهای تکمیلی دیگری نیز شرکت می‌کند و بعد از دوبار تغییر محل کار در سن فلوریان که خود در آن درس خوانده بود، مشغول به کار می‌شود اما بزرگترین موفقیتش در این دوران به دست آوردن پست ارگنوازی در کلیسای سراسقفی شهر لینتز در سال ۱۸۵۵ بود.

161882
جدید
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.