• جدید
  • ناموجود
سونیرشیت ارتباطات تروپوسفری بین اتحاد جماهیر شوروی و هند - شوروی 1981
search
  • سونیرشیت ارتباطات تروپوسفری بین اتحاد جماهیر شوروی و هند - شوروی 1981

سونیرشیت ارتباطات تروپوسفری بین اتحاد جماهیر شوروی و هند - شوروی 1981

‎ریال225,000
بدون مالیات

Soviet Union 1981 - Tropospheric Communications Link between USSR and India s/s

تعداد
ناموجود

توجه : درج کد پستی و شماره تلفن همراه و ثابت جهت ارسال مرسوله الزامیست .

توجه:حداقل ارزش بسته سفارش شده بدون هزینه پستی می بایست 100000 ریال باشد .

توجه : جهت برخورداری از مزایای در نظر گرفته شده برای مشتریان لطفا ثبت نام نمائید.

در صورت نیاز به راهنمائی لطفا با شماره 09381506644 تماس بگیرید.

با پیوستن به کانال تلگرام تمبرستان به نشانی http://www.telegram.me/tambrestan  در جریان جدیدترین کالاهای اضافه شده به سایت قرار بگیرید. برای سهولت و تسریع در اتصال با گوشی موبایل میتوانید در لیست تماسهای برنامه تلگرام خود عبارت  tambrestan@ را جستجو نمائید.


تروپوسفر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری، جستجو

نمودار لایه‌های جو زمین.
دما و چگالی ترپوسفر

وردسپهر[۱] یا تروپوسفر (به انگلیسی: troposphere)پایین‌ترین لایه جو زمین است. این لایه ۷۵ درصد کل جرم جو و تقریباً تمام بخار آب و ذرات معلق درون جو زمین را در آن قرار دارد.

میانیگن ارتفاع وردسپهر از سطح زمین ۱۷ کیومتر است. این ارتفاع در نواحی استوایی و نزدیک به استوا به ۲۰ کیلومتر هم می رسد. در نزدیکی قطب در تابستان به ۷ کیلومتر کاهش می یابد. [۲]

تروپوسفر از کلمه یونانی tropos یا تروپوس به معنی ترکیب کردن گرفته شده‌است [۲] و انعکاس گر این واقعیت است که ترکیب توربولانت نقش مهمی در ساختار و وضع ترپوسفر دارد. اکثر پدیده هایی که ما به هوای روزمره ربط می دهیم، در ترپوسفر اتفاق می افتند.

گشت‌کره همواره حاوی مقدار زیادی بخار آب است. مقدار این آب به اندازه‌ای است که می‌تواند تمام سطح زمین را با لایه‌ای از آب به ضخامت ۲٫۵ سانتی‌متر بپوشاند. این میزان آب همواره به صورت بارش به سطح زمین آمده و از نو در اثر تبخیر وارد هوا می‌شوند. زمان این گردش به‌طور میانگین ۹ روز است.[۳]

پایین‌ترین بخش تروپوسفر که در آن اصطکاک با سطح زمین در جریان هوا تأثیر می گذارد، لایهٔ مرزی سیاره ای است. ضخامت این لایه بسته به شکل زمین در ان ناحیه و زمان روز معمولاً بین چند صد متر تا ۲ کیلومتر می باشد.
بالاترین بخش تروپوسفر یا در حقیقت همان مرز بین تروپوسفر و استراتوسفر که اصطلاحاً تروپوپاز (tropopause) نامیده می شود، محلی است که در آن کاهش دمای اتمسفر متوقف شده و از آن نقطه به بالا شاهد افزایش دمای اتمسفر خواهیم بود.

164602
جدید
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.